Afbeelding

Bemiddelingsdienst nieuwe aanvulling van Zeewoldevoorelkaar

Algemeen

Door de komst van het coronavirus is er veel gebeurd bij Welzijn Zeewolde. Het vrijwilligersportaal ‘Zeewoldevoorelkaar’ is het centrale punt geworden voor vraag en aanbod van vrijwillige hulp, er is een hulplijn geopend en informatie over corona en burgerinitiatieven zijn op www.zeewoldevoorelkaar.nl gebundeld. Omdat deze manier van werken goed aanslaat heeft Welzijn Zeewolde besloten om de servicebalie, en dus de vrijwillige hulpdienst, verder te laten gaan onder de vlag van Zeewoldevoorelkaar als ‘Bemiddelingsdienst Zeewoldevoorelkaar’.

De bemiddelingsdienst komt in beeld als mensen hulp nodig hebben die ziek of slecht ter been zijn of een beperking hebben, van wie familie ver weg woont of voor wie burenhulp of mantelzorg even niet mogelijk is. Als het online vrijwilligersportaal geen match oplevert, kan er een beroep worden gedaan op de Bemiddelingsdienst Zeewoldevoorelkaar. De bemiddelingsdienst wordt bemand door de medewerkers van Welzijn Zeewolde die haar vrijwilligers kan inschakelen voor kleine klussen/hulpvragen. Al deze vrijwilligers zijn voorzien van een vrijwilligerscontract en de medewerkers van Welzijn Zeewolde kennen de vrijwilligers persoonlijk. Meer weten over de inzet van vrijwilligers via de bemiddelingsdienst? Kijk op: www.zeewoldevoorelkaar.nl/bemiddelingsdienst-zeewoldevoorelkaar. De medewerkers van Welzijn zijn op dinsdagochtend, woensdagochtend en donderdagmiddag te vinden in Het Vraaghuis, Stevinweg 2. Bellen kan ook, naar 036 522 46 55 op maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur.