
Eerste bijeenkomst Bondgenoten van de Politie legt basis voor hechtere samenwerking
IngezondenZEEWOLDE - In Zeewolde vond op 16 april de eerste bijeenkomst plaats van de Bondgenoten van de Politie, een initiatief dat inzet op het versterken van netwerken en relaties tussen gemeente, politie en mensen uit de ‘haarvaten’ van de lokale samenleving. De deelnemers willen elkaar sneller kunnen vinden in tijden van maatschappelijke onrust.
De bijeenkomst bracht politiecollega’s, vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties, ervaringsdeskundigen en betrokken burgers samen. Zij bespraken hoe zij – als bondgenoten – kunnen bijdragen aan een politie die er is voor iedereen.
“Bondgenoot zijn betekent naast elkaar staan, ook als het moeilijk wordt,” zei een van de sprekers. “We zoeken geen toeschouwers, maar medestanders die zich uitspreken, meedoen en meebouwen.”
Tijdens de eerste bijeenkomst lag de nadruk op kennismaking en het verkennen van ervaringen, uitdagingen en kansen. Daarmee is het startsein gegeven voor een bredere beweging binnen en buiten de politie, met als uitgangspunt dat vertrouwen de basis vormt voor echte veiligheid.
De Bondgenoten komen meerdere keren per jaar samen om actuele thema’s, signalen en zorgen uit de wijken te bespreken.































