Afbeelding
Foto: Aangeleverd

Geef je restaurant een ‘branding make-over’

· leestijd 1 minuut Partnerbijdrages

Ga je een nieuw restaurant openen of je bestaande restaurant een nieuwe look geven? Dit kan een moeilijk proces zijn, er zijn namelijk voor factoren die bepalen of het een succes wordt of dat je restaurant leeg blijft. Door een mooi ingerichte ruimte te hebben kun je er in ieder geval voor zorgen dat klanten vaker terug komen. De inrichting is namelijk bepalend voor de beleving van je gasten en vormt dus een belangrijke factor binnen je imago en huisstijl. In deze blog vertellen we je waar je op moet letten tijdens de inrichting.

Wie is je doelgroep?

Een restaurant is meer dan een plek waar mensen komen eten, het is een plek waar vrienden, zakenpartners of familie samen komen. Maar in deze groepen zit nogal een verschil qua wensen en behoeftes. Bepaal daarom vooraf wie je doelgroep is, vervolgens kun je hier je restaurant op inrichten. Is het bijvoorbeeld een plek waar veel zakenborrels zijn? Zorg dat de inrichting dan vrij chique en modern is. 

Je inrichting is je imago

Veel mensen onderschatten de kracht van een goede inrichting. De manier waarop je restaurant is ingericht bepaalt de stijl van je restaurant. Ga daarom eens aan tafel met een designer om samen na te denken over de inrichting. Bedenk op voorhand wat voor een soort sfeer je wilt creëren en wat het thema gaat worden.

Accessoires maken het af

De accessoires in een restaurant vertellen iets of je sfeer en status. Investeer daarom in details die passen bij je gewenste imago en sfeer. Accessoires vind je overal in je restaurant, denk aan het bestek en de borden. Een simpele toevoeging aan je restaurant is pennen bedrukken in de stijl van jouw branding. Wil je de accessoires nog persoonlijker maken? Laat een menukaart drukken in de kleuren en de stijl van je restaurant. Zo laat je niets meer aan het toeval over en zorg je ervoor dat je restaurant tip top in orde is.

Biedt verschillende belevingen 

In deze blog vertellen we over eenheid creëren, maar het belangrijkste is dat je restaurant een verscheidenheid aan belevingen bieden. Je wilt dat klanten aan de bar kunnen zitten voor een praatje met de barman, en dat er intieme tafeltjes zijn voor twee, je kunt gasten laten kiezen voor de gezellige banken of de lange gemeenschappelijke tafels. Zo is er dus voor ieder wat wils. Met die variatie stel je je restaurant open voor zo veel mogelijk soorten klanten.

Zou je er zelf gaan zitten?

Wat volgens ons het belangrijkste is, is dat je het restaurant naar je eigen wensen inricht. Zou je er zelf ook gaan zitten? Als het antwoord op de vraag ja is, dan kom je al een heel eind. Je moet zelf namelijk achter je eigen product staan, je hebt namelijk ook geen gerechten op de kaart staan die je niet lekker vind toch?